Word lid van de Geschillencommissie of het College van Beroep bij StAr!

Wij zijn op zoek naar nieuwe leden voor de Geschillencommissie en het College van Beroep.
Stichting Audicienregister (StAr) is op zoek naar nieuwe leden voor de Geschillencommissie en het College van Beroep.
StAr beheert het kwaliteitskeurmerk in de audicienbranche en zorgt ervoor dat audiciens en audicienwinkels voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen. Als lid van een van deze commissies speelt u een belangrijke rol in het waarborgen van de kwaliteit van hoorzorg in Nederland.
Wat gaat u doen?
In beide commissies behandelt u klachten en beroepsprocedures die binnen de hoorzorgsector spelen.
• Geschillencommissie: U behandelt klachten van consumenten over StAr-geregistreerde audiciens/audicienwinkels die niet via een direct overleg opgelost kunnen worden.
• College van Beroep: U behandelt beroepsprocedures van audiciens/audicienwinkels die een klacht hebben over StAr of het Handboek Hoorzorg.
Wie zoeken wij?
Bent u:
• KNO-arts of audioloog, of heeft u een (minimaal) HBO werk- en denkniveau met relevante werkervaring in de hoorzorg?
• Ervaren in klachtbehandeling of heeft affiniteit met klachtafhandeling?
• Iemand die klachten ziet als kansen voor verbetering en het versterken van vakmanschap binnen de audicienbranche?
• Of blijft u graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de hoorzorg?
• Servicegericht en omgevingssensitief?
Dan willen wij graag met u in contact komen!
Tijdsinvestering Geschillencommissie
De Geschillencommissie van StAr behandelt gemiddeld 10 klachten per jaar. Voor elke behandelde klacht wordt een tijdsinvestering van gemiddeld 4 uur gevraagd.
Commissieleden worden niet bij elke klacht betrokken; per klacht wordt gekeken welke commissiesamenstelling het meest geschikt is. Hoorzittingen worden bij voorkeur online gepland.
Tijdsinvestering College van Beroep
De tijdsinvestering voor het College van Beroep wordt geschat op ongeveer hetzelfde niveau als de Geschillencommissie, met een vergelijkbare werklast en tijdsbesteding.
Wat biedt StAr?
• Een passende vacatievergoeding
• De kans om een waardevolle bijdrage te leveren aan de kwaliteit van hoorzorg in Nederland.
Meer informatie
Meer informatie over StAr kunt u lezen op onze website https://www.audicienregister.nl en de
van toepassing zijnde reglementen zijn opgenomen in het StAr-Handboek Hoorzorg 3.2:
- 6.5 reglement College van Beroep, (vanaf) pagina 91
- 6.6 reglement geschillenregeling, (vanaf) pagina 95
Bent u de deskundige die wij zoeken?
Wilt u uw kennis en ervaring inzetten voor de hoorzorgsector?
Neem contact met ons op via verenigingsmanager@audicienregister.nl (mevrouw Ilja Vrolijk)